Köpinformation

Vi på Rekostart älskar bra,

naturliga och giftfria produkter

- ett tryggt val

Så här fungerar det

Rekostart är en prenumerationstjänst med leverans varannan månad, dock som längst till att barnet är 1 år, totalt max 6 leveranser.

INGEN BINDNINGSTID

Rekostart tillämpar inga bindningstider, så du kan när du vill välja att säga upp din prenumeration, så länge det sker minst 14 dagar före din planerade leverans. Efter box 6 (ålder:10-12 månader) avslutas din prenumeration automatiskt.

PRISER

För att erhålla prenumerationspris krävs köp av minst två boxar. Efter box 6 (ålder:10-12 månader) avslutas din prenumeration automatiskt. Pris per box vid prenumeration är 545 kr inkl. frakt. Rekostart har rätt att i framtiden ändra priset med två månaders framförhållning.

INNEHÅLL ANPASSAT TILL BARNETS ÅLDER

Vi har 6 olika boxar, som var och en är anpassad efter barnets ålder och behov. Boxarna levereras varannan månad, med ett innehåll som är anpassat utifrån ditt barns ålder vid tidpunkten för leveransen. Produkterna i boxarna kan variera beroende på tillgång hos olika leverantörer, men innehållets värde är alltid detsamma. Alla kläder och tillbehör är unisex. Får du någonting som inte skulle passa hör av dig till oss, så löser vi det.

PROVA-PÅ-BOX OCH PRESENTBOX

Du har möjlighet att köpa enstaka boxar, för att prova eller ge bort i present, exempelvis dopgåva, företagspresent eller 1-årspresent. Pris per prov- och presentbox är 599 kr inkl. frakt.

LEVERANS

Boxarna distribueras av Posten med deras klimatekonomiska tillval. Levereras endast inom Sverige.

BETALNING

Du kan välja att betala med:

- Visa/Mastercard

- Internetbank

- Direktinbetalning till vårt bankgiro eller Plusgiro. (Bankgiro:270-5044 Plusgiro:549824-1)

OBS! Uppge ditt ordernummer på inbetalningen.

Pris och frakt

Priset per box vid prenumeration är 545 kr. inkl. frakt. (För att erhålla prenumerationspris krävs köp av minst två boxar.) Pris vid enstaka box är 599 kr inkl. frakt. Det är viktigt att du anger barnets exakta födelsedatum vid beställning, så att ni får rätt box.

 

Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Rekostart har bekräftat din beställning genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det är bra att spara den vid eventuella kontakter med oss. Beställaren ansvarar för att kontaktuppgifterna är riktiga. Rekostart har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år.

 

Betalningssätt

Du kan välja att betala med förskottsfaktura eller för snabbare leverans:

- Visa/Mastercard

- Internetbank

- Direktinbetalning till vårt bankgiro eller Plusgiro. (Bankgiro:270-5044 Plusgiro:549824-1) OBS! Uppge ditt ordernummer på inbetalningen.

 

Leveranser

Den första boxen i din prenumeration skickas normalt 1-2 dagar efter att vi har mottagit din betalning. Boxen levereras av Posten. Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Vi meddelar dig alltid om leveransen från oss skulle vara försenad. Skickas endast inom Sverige.

 

Transportrisken

Tillsammans med Posten står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och Posten eller evt. annat transportföretag står för risken vid eventuell retur till oss.

 

Skadat gods

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka. E-post: service@rekostart.se

 

Ångerrätt och öppet köp

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post: service@rekostart.se inom 5 dagar efter det att du mottagit varan. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i.

 

Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post: service@rekostart.se inom 5 dagar efter det att du mottagit varan. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Rekostart följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.

 

Reservationer

Vi reserverar oss för felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Beroende på vilken skärm och vilka färginställningar den enskilde användaren har kan färger återges olika vilket är utom vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

 

Force Majeur

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll, vilka skäligen ej kunnat förutses, men som påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, och gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen m.m. Vid eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

http://www.konsumentverket.se/

http://www.arn.se/

Rekostart

Box 24083

104 50 Stockholm

E-post: info@rekostart.se

© Rekostart 2012-2017

Box 24083, 104 50 Stockholm, info@rekostart.se, www.rekostart.se

BANK