Rekostart – ekologiskt och giftfritt!
Köpinformation

Leverans & betalning

Rekostart är en webbutik som enbart säljer ekologiska, miljövänliga och kemikaliesmarta produkter. 

  

LEVERANS

Beställningar/ditt paket distribueras av Posten med deras klimatekonomiska tillval. Levereras endast inom Sverige. Vissa stora paket distribueras av DHL.

 

BETALNING

Du kan välja att betala med:

- Visa/Mastercard

- Internetbank

- Direktinbetalning till vårt bankgiro eller Plusgiro. (Bankgiro:270-5044 Plusgiro:549824-1)

OBS! Uppge ditt ordernummer på inbetalningen.


Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Rekostart har bekräftat din beställning genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det är bra att spara den vid eventuella kontakter med oss. Beställaren ansvarar för att kontaktuppgifterna är riktiga. Rekostart har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år.


Betalningssätt

Du kan välja att betala med förskottsfaktura eller för snabbare leverans:

- Visa/Mastercard

- Internetbank

- Direktinbetalning till vårt bankgiro eller Plusgiro. (Bankgiro:270-5044 Plusgiro:549824-1) OBS! Uppge ditt ordernummer på inbetalningen.



Transportrisken

Tillsammans med Posten står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och Posten eller evt. annat transportföretag står för risken vid eventuell retur till oss.


Skadat gods

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka. E-post: service@rekostart.se


Ångerrätt och öppet köp

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post: service@rekostart.se inom 5 dagar efter det att du mottagit varan. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i.


Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post: service@rekostart.se inom 5 dagar efter det att du mottagit varan. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Rekostart följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.


Reservationer

Vi reserverar oss för felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Beroende på vilken skärm och vilka färginställningar den enskilde användaren har kan färger återges olika vilket är utom vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.


Force Majeur

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll, vilka skäligen ej kunnat förutses, men som påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, och gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen m.m. Vid eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

 

http://www.konsumentverket.se/

 

http://www.arn.se/

 

Rekostart

Box 24083

104 50 Stockholm

E-post: info@rekostart.se